torsdag 14 januari 2016

Projekt "Öppet hus"

I dag (fredag 15/1) ska vi påbörja ett litet och väl avgränsat projekt.

Vi ska:
  1. bestämma vad vi ska göra på Öppet hus, 
  2. planera vad som behöver förberedas och 
  3. göra det som behövs göras i förväg. 
Följande bestämdes och förbereddes fredagen 15 jan:

I fredags bestämde vi i Nationella programmet att vi på Öppet hus på tisdag ska leda en workshop i hur man kan göra Alla hjärtans dag-kort. Vi har börjat samla lämpligt material för vår workshop. 

Love


Uppgift till på tisdag kväll:
1) Kommer du på något mer material som kan passa till korten så ta gärna fram det! 
2) Kolla efter idéer på hur korten kan se ut! 

Detta ska vi plocka fram till vår workshop:




Under Öppet hus så kommer vi att göra egna Alla hjärtans dag-kort för att inspirera besökarna. Ju roligare och trevligare idéer vi kommer på, desto mer kan vi inspirera våra gäster. 

Hittills har vi kommit på: 

Man kan ...

  • skriva, 
  • rita, 
  • måla, 
  • sy mönster, 
  • klippa och 
  • klistra.


Man kan använda olika material som t ex ...

  • vanliga papper, 
  • tjockare papper,
  • olikfärgade papper, 
  • tårtpapper, 
  • band, 
  • snören, 
  • omslagspapper, 
  • tyger ... 


Man kan också hitta på vänliga och/eller romantiska saker att skriva på korten. 


Valentine's Day Cards


På tisdag kväll är det Öppet hus.
På onsdag eftermiddag utvärderar vi hur det gick:

  1. Gjorde vi det som vi planerat göra?
  2. Fungerade arbetsdelningen? Deltog alla aktivt (hjälptes åt)?
  3. Kändes det bra? Verkade det uppskattat?
Happy Valentines Day


Dessutom utvärderar vi skolans Öppet hus i stort:
  1. Vad tyckte vi var bra?
  2. Var det något vi inte förstod?
  3. Är det något vi skulle vilja blir annorlunda nästa gång?

Two Are Better...

I kommentaren står vår utvärdering av skolans Öppet hus.

1 kommentar:

  1. Vi utvärderade Öppet hus och kom fram till att vi inte riktigt gjorde som vi planerat.
    Vi tog fram allt material vi behövde och några tillverkade något kort på plats men alla vi som höll i det var inte aktiva utan flera satt och tittade och var beredda på att svara på frågor.
    Vi satt mitt i en gång och vårt bord var ett avlångt bord och inbjöd inte till pyssel. Besökarna hade ingenstans att sitta om de ville pyssla med oss.
    Vi tyckte inte att någon verkade intresserade av vad vi gjorde eller vilka vi var.
    Alla elever klarade inte att hjälpa till. En del elever i klassen deltog inte vid vårt bord på Öppet hus, på grund av att det var för långt att åka, det var för rörigt och mycket folk eller för att det var svårt att komma tillbaka till skolan igen på kvällen.
    Om vi ska vara med fler gånger behöver vi vara ännu bättre förberedda, hitta en bra plats att jobba på och vara aktiva och göra något som lockar besökare att vara aktiva.
    Något som var kul och bra med Öppet hus var att träffa kompisar.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.